„Minden tanulóban van
valamilyen különös adottság, tehetség,
|
||
|
||
Iskolánkat 1977-ben alapították Attila Úti Általános Iskola néven, a tanítók
atyjának, Péterfy Sándornak a nevét 1982-ben
vette fel. Iskolánk nevelési elvei az elmúlt
három évtized során kikristályosodtak: a
gyermekközpontúság, a humanizmus, és a
szülőközpontúság. Iskolánkban évfolyamonként két párhuzamos osztály található. Az alsó tagozat
úgynevezett „gurulós formában” működik, ahol
két-két tanító látja el a szaktárgyi órákat és a
napközis foglalkozást. Az alsó tagozat
legfontosabb oktatási feladata az alapkészségek
mind magasabb szintű elsajátítatása, elég időt
hagyva a gyakorlásra, a lemaradók segítésére. Felső tagozatban az alapkészségek fejlesztése, a továbbtanulásra, az önálló
ismeretszerzésre való felkészítés a cél. Oktató
nevelő munkánk során nagy hangsúlyt fektetünk a
kompetenciák fejlesztésére, általánosan
elterjedt tanulásszervezési forma a
differenciálás, ahol a tehetséggondozás és a
felzárkóztatás egyforma hangsúlyt kap. A környezeti nevelés iskolánk egyik fő célkitűzése. Ennek megvalósítása érdekében intézményünk egész területén bevezettük a szelektív hulladékgyűjtést, „madárbarát kertet" alakítottunk ki iskolánk udvarának egy részén, évről-évre egyhetes erdei iskolát szervezünk alsós tanítványaink számára. Kitartó és eredményes munkánk elismeréseként 2005-ben és 2008-ban iskolánk elnyerte az ÖKO-iskola címet, majd 2012-ben Örökös Ökoiskola címet kapott. Intézményünkben - a kezdetektől fogva – emelt szintű általános testnevelés
oktatás folyik, melynek célja az egészséges
életmód, a sport megszerettetése, a különböző
sportágak megismertetése, tehetséges tanulóink
versenyeztetése, sportolásra nevelése. Ennek a
munkának az eredményességét mutatják azok az
országos, világ és olimpiai bajnokok, akik
iskolánk falai közöl kerültek ki. Jelenlegi
tanulóink is szép eredményekkel büszkélkedhetnek
a diákolimpiák városi, megyei, országos
versenyein. Korunk követelményeinek és a szülői igények alapján a 2004/2005-ös tanévtől
bevezettük az emelt szintű számítástechnika
oktatást. Ennek keretében tanulóink
1-8.osztályig tanulnak számítástechnikai
ismereteket.
A nyelvoktatás 1-3. osztályban szakköri formában, 4. évfolyamtól tanórai
keretben valósul meg. Iskolánk nagy figyelmet fordít az újszerű tanulásszervezési formák
alkalmazására is, ilyen pl. a projektmódszer.
Minden tanévben projekthetet szervezünk, ahol
külső előadók, illetve diákelőadások,
kiállítások anyagán keresztül valósul meg egy
téma részletes bemutatása. Projekthét témája
volt már a megújuló energiahordozók, a
reneszánsz kor és a reformkor is. Intézményünket a szabadidős tevékenységek széles tárháza jellemzi. Két
énekkar, néptáncegyüttes, aerobic csoport
működik. A tantárgyi szakkörökön kívül újságíró
és túraszakkör is szélesíti iskolánk szabadidős
tevékenységét. Az iskola hagyományos rendezvényei a Péterfy Sándor tiszteletére rendezett megyei tanulmányi verseny és művészeti vetélkedő, az OVI-SULI, az ovisok városi tornája. Péterfy Sándor szülőfalujának, Nemescsónak az iskolájával aktív kapcsolatot ápoltunk egészen 2010-ig az iskola megszűnéséig. Intézményünk az elmúlt évek során jelentős részt vállalt a város oktatási
intézményrendszerének átszervezésében. A
megszűnő Hunyadi Általános Iskola több osztályát
és pedagógusát 1998-ban fogadta be iskolánk,
2003-ban pedig a Zemplén Győző Általános Iskola
egészét csatolták iskolánkhoz. Azóta
intézményünk a működtetője a városi Zöldtábornak
is. Nagykanizsa Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint alapító 2011. július 31-ei
hatállyal a 196/2011. (V.26) számú határozatával
az intézményt jogutódlással, beolvadással
megszűntette. A jogutód intézmény a Kőrösi Csoma
Sándor - Péterfy Sándor Általános Iskola. Tantestületünket folyamatos szakmai innováció, hatékony újszerű tanulási eljárások alkalmazása jellemzi. Ennek következtében az elmúlt évek során EU-s pénzforrások segítségével jelentős szakmai fejlesztések zajlottak intézményünkben. A HEFOP 2.1.6. keretében „Esély a SNI gyermekeknek az óvodától a középiskoláig Nagykanizsán” címmel főpályázóként sikeres projektet hajtottunk végre. A HEFOP 3.1.4. keretében pedig két konzorciumban is partnerként működtünk együtt. „A KOMP – Átkelés a tudásalapú társadalomba” ill. „A tudásalapú társadalom Zalában” c. projektek keretében került sor a kompetencialapú oktatás bevezetésére intézményünkben. Intézményünk 2010-től részt vesz a TÁMOP 3.3.2-08/2-2008-0003 "TEGYÜNK ÉRTE! - kooperációval a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekért Nagykanizsán" című projektben. Intézményegységünk sikeres pályázatot nyújtott be az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatási rendszeréhez a "TÁMOP-3.1.7-11/2 - Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése" című pályázati felhívásra, melynek eredményeként iskolánk elnyerte a REFERENCIA- INTÉZMÉNY címet. |
||